Rólunk

Internet búvárok vagyunk. Blog oldalunkat azzal a céllal hoztuk létre, hogy láthatóbbá tegyük a hazai vállalkozásokat az online térben. Ezt a digitális marketing legmodernebb eszközeinek a használatával érjük el. A  Blog oldalunkon való megjelenéshez, kérünk küld el üzenetedet a Kapcsolat menüpontban.

Kapcsolat
Kiemelt Partnereink
Kárpittisztítás
Számítástechnikai partnereink
Külföldi partnerek
TANÁCSADÁS a következő településeken:

Budapest, Győr, Miskolc, Pécs, Szeged, Debrecen Mosonmagyaróvár, Sopron, Fertőd, Kapuvár, Csorna, Győr, Pápa, Celldömölk, Sárvár, Kőszeg, Szombathely, Ják, Körmend, Szentgotthárd, Csepreg, Zalalövő, Vasvár, Jánosháza, Devecser, Ajka, Sümeg, Pécsvárad, Komló, Sásd, Dombóvár, Bonyhád, Bátaszék, Baja, Bácsalmás, Szekszárd, Tolna, Fadd, Paks, Kalocsa, Hőgyész, Tamási

Balatonboglár, Kaposvár, Csurgó, Nagyatád, Kadarkút, Barcs, Szigetvár, Sellye, Harkány, Siklós, Villány, Bóly, Mohács, Pécs, Szentlőrinc Andocs, Tab, Lengyeltóti, Simontornya, Enying, Dunaföldvár, Solt, Szabadszállás, Sárbogárd, Dunaújváros, Kunszentmiklós, Ráckeve, Gárdony, Székesfehérvár, Balatonföldvár, Siófok, Balatonalmádi, Polgárdi, Balatonfűzfő, Balatonfüred, Veszprém, Sátoraljaújhely

Szentes, Mindszent, Kondoros, Orosháza, Hódmezővásárhely, Szeged, Battonya, Mezőkovácsháza, Békéscsaba, Nagymaros, Nyergesújfalu, Kismaros, Göd,Szob, Rétság, Balassagyarmat, Romhány, Hollókő, Szécsény, Aszód, Hatvan, Monor, Lajosmizse, Soltvadkert, Kiskőrös, Kecel, Dusnok, Kiskunhalas, Jánoshalma, Bácsalmás, Kelebia, Röszke, Mórahalom, Kiskunmajsa, Kistelek, Kiskunfélegyháza, Bugac, Kecskemét, Tiszakécske

Budapest egész területe:

Budapest 1. kerület, 2. kerület, 3. kerület, 4. kerület, 5. kerület, 6. kerület
Budapest 7. kerület, 8. kerület, 9. kerület, 10. kerület, 11. kerület, 12. kerület
Budapest 13. kerület, 14. kerület, 15. kerület, 16. kerület, 17. kerület, 18. kerület
Budapest 19. kerület, 20. kerület, 21. kerület, 22.kerület, 23. kerület

Nagykörös, Cegléd, Budaörs, Pécel, Gödöllő, Dunakeszi, Budakeszi, Szentendre, Dorog, Esztergom, Visegrád, Mátrafüred, Bátonyterenye, Salgótarján,Rudabánya, Szendrő, Edelény, Kazincbarcika, Sajószentpéter, Ózd, Miskolc, Eger, Mezőkövesd, Füzesabony, Tiszafüred, Heves, Jászapáti, Kunhegyes, Újszász, Kisújszállás, Törökszentmiklós, Szolnok, Martfű, Tiszaföldvár, Túrkeve, Mezőtúr, Gyomaendrőd, Szarvas, Kunszentmárton, Csongrád, Abony, Nagykáta, Újszász, Jászberény, Jászfényszaru, Jászárokszállás, Lőrinci, Gyöngyös, Pásztó,Gyula, Sarkad

Békés, Mezőberény, Szeghalom, Berettyóújfalu, Biharkeresztes, Püspökladány, Karcag, Derecske, Nádudvar, Hajdúszoboszló, Debrecen, Balmazújváros, Hajdúböszörmény, Téglás, Hajdúhadház, Nyíradony, Újfehértó, Hajdúdorog, Mezőcsát, Polgár, Hajdúnánás, Tiszaújváros, Tiszavasvári, Tiszalök, Tokaj, Felsőzsolca, Szikszó, Szerencs, Sárospatak, Zalaszentgrót

Hévíz, Tapolca, Keszthely, Lenti, Zalakaros, Letenye, Nagykanizsa, Marcali, Böhönye, Fonyód, Balatonlelle,  Encs, Kisvárda, Nagyhalász, Vásárosnamény, Nyíregyháza, Mátészalka, Fehérgyarmat, Máriapócs, Nyírbátor, Nagykálló, Várpalota, Ajka, Herend, Mór, Kincsesbánya, Oroszlány, Kisbér, Tatabánya, Pannonhalma, Bábolna, Komárom, Tata, Pilisvörösvár, Bicske, Érd, Százhalombatta, Martonvásár, Százhalombatta, Gyál

Budapest egész területe:

Budapest 1. kerület, 2. kerület, 3. kerület, 4. kerület, 5. kerület, 6. kerület
Budapest 7. kerület, 8. kerület, 9. kerület, 10. kerület, 11. kerület, 12. kerület
Budapest 13. kerület, 14. kerület, 15. kerület, 16. kerület, 17. kerület, 18. kerület
Budapest 19. kerület, 20. kerület, 21. kerület, 22.kerület, 23. kerület

Írta: Kovács Dorina


Startupok Budapest

Startupok Budapest

Mik azok a startupok?

 

A startupok a mai világban nagyon elterjedtek, ezért biztosan találkozott már ezzel a szóval, ha érdeklődik az üzleti világ iránt.

 

De pontosan mit is értünk startupok alatt?

A startupok olyan fiatal cégek, amelyeket egy egyedi termék vagy szolgáltatás kifejlesztésére alapítottak, hogy betörjenek a piacra egy pótolhatatlan szolgáltatással, termékkel. A startupok az innovációban gyökereznek, kipótolják a meglévő termékek hiányosságait, vagy teljesen új termék- és szolgáltatási kategóriákat hoznak létre, ezáltal megzavarva az egész iparágakban kialakult gondolkodásmódot és üzleti tevékenységet. Éppen ezért számos startupot az adott iparágban “disruptorként” emlegetnek. 
 

Hogyan működnek a startupok?

Magas szinten egy startup úgy működik, mint bármely más vállalat. Alkalmazottak egy csoportja közösen létrehoz egy terméket, amelyet az ügyfelek vásárolni fognak. Ami azonban megkülönbözteti az induló vállalkozást a többi vállalkozástól, az az, ahogyan ezt egy piacra frissen betörni kívánó szereplő végzi. Egy átlagos cég másol, ugyanazt végzi el, mint a többi szereplő a piacon, a meglévő vállalkozás működésének meglévő sablonja alapján dolgoznak. Egy startup viszont egy teljesen új sablon létrehozását tűzi ki célul. Ez egy másik kulcsfontosságú tényezőre is utal, amely megkülönbözteti a startupok működését a többi vállalattól: a sebesség és a növekedés. A startupok célja, hogy a nagyon gyorsan megnyilvánuló ötletekre alapozzanak.

Gyakran ezt egy iterációnak nevezett folyamat révén teszik meg, amelyben visszacsatolással és használati adatokkal folyamatosan fejlesztik a termékeket. A startupok jelentős része egy minimálisan életképes terméknek (MVP) nevezett termék alapvázának megálmodásával kezdődik, amelyet tesztelnek és felül is vizsgálnak, amíg készen nem állnak a piacra lépésre. Miközben fejlesztik termékeiket, az induló vállalkozások általában arra is törekszenek, hogy gyorsan bővítsék ügyfélkörüket. Ez segít az egyre nagyobb piaci részesedések kialakításában, ami lehetővé teszi számukra, hogy több pénzt gyűjtsenek, amely növeli a potenciális vásárlók bázisát is. A startupok általában több finanszírozási fordulón keresztül gyűjtenek pénzt a startupok.


Van egy előzetes, bootstrapping néven ismert forduló, amikor az alapítók, barátaik és családtagjaik befektetnek az üzletbe.


Ezután jön az úgynevezett „angyalbefektetők” magvető finanszírozása, magas nettó vagyonnal rendelkező egyének, akik korai stádiumú vállalatokba fektetnek be.

Ezután következnek az A, B, C és D sorozatú finanszírozási fordulók, elsősorban kockázatitőke-társaságok vezetésével, amelyek dollár tíz-százmilliókat fektetnek be a vállalatokba.

Végül egy startup dönthet úgy, hogy részvénytársasággá válik, és IPO-val, egy speciális célú felvásárló társaság (SPAC) általi felvásárlás vagy egy tőzsdén történő közvetlen tőzsdei bevezetés útján nyílik meg a lehetőség arra, hogy befolyhassanak a bevételek kívülről is. Bárki befektethet egy állami társaságba, az induló alapítók és a korai támogatók eladhatják részesedésüket, hogy nagy megtérülést érjenek el.


Érdemes megjegyezni, hogy az induló finanszírozás kezdeti szakaszai azokra korlátozódnak, akiknek különösen nagy a zsebük, akit akkreditált befektetőnek hívnak, mert a tőzsdei bizottságok úgy vélik, hogy magas jövedelmük és nettó vagyonuk segít megvédeni őket a lehetséges veszteségektől. 

 

Fontos azonban feltenni pár kérdést magunknak, mielőtt elindítjuk startup cégünket. Fontos, hogy  a csapat legalább annyira rajongjon az ötletért, mint mi magunk. Elhivatottság nélkül nehéz jó businesst csinálni. Fel kell mérni azt is, hogy milyen és potenciális piaca van annak, amit a vállalkozás kínál. A legfontosabb pedig a core üzenet. Miben leszünk mi mások, mint a versenytársaink?

 

Ha ezeken túl vagyunk, ne habozzunk startupban gondolkozni!




 

<-- Vissza a Startupok Budapest blog oldalra!

További cikkek